Neste interaktive kart i serien om inntektsforskjeller langs t-banerutene er her!
Nå omfatter ikke linje 2 fra Ellingsrudåsen til Kolsås så fryktelig mange andre delbydeler, som det heter så fint, enn linje 1 (Ellingsrudåsen - Frognerseteren), men jeg følger rekkefølgen på t-banelinjene, så vil andre deler av Oslo bli utforsket etter hvert.
Linje to går helt ut til Kolsås i Bærum, men jeg har i denne omgang bare tatt for meg inntektene i delbydelene i Oslo. Kanskje oppdaterer jeg kartet med inntekter for Bærum etter hvert. Men i hvert fall. Den samme tendensen som i kartet for linje 1 (se under) fortsetter i dette kartet, med høye inntekter i vest, og lave inntekter i sentrum og Groruddalen. Likevel er det verdt å legge merke Høybråten som en inntektshøyde i Groruddalen.
Og lurer på hva i all verden som er greia med dette sære ordet delbydeler? Jeg skriver litt mer om det i blogginnlegget med rutenett over Oslo.
Nå omfatter ikke linje 2 fra Ellingsrudåsen til Kolsås så fryktelig mange andre delbydeler, som det heter så fint, enn linje 1 (Ellingsrudåsen - Frognerseteren), men jeg følger rekkefølgen på t-banelinjene, så vil andre deler av Oslo bli utforsket etter hvert.
Linje to går helt ut til Kolsås i Bærum, men jeg har i denne omgang bare tatt for meg inntektene i delbydelene i Oslo. Kanskje oppdaterer jeg kartet med inntekter for Bærum etter hvert. Men i hvert fall. Den samme tendensen som i kartet for linje 1 (se under) fortsetter i dette kartet, med høye inntekter i vest, og lave inntekter i sentrum og Groruddalen. Likevel er det verdt å legge merke Høybråten som en inntektshøyde i Groruddalen.
Linje 1: Frognerseteren - Ellingsrudåsen
Igjen, så er all inntektsdata hentet fra statistikkbanken til Oslo kommune. Kartlaget med inndeling av delbydeler kommer fra SSB.Og lurer på hva i all verden som er greia med dette sære ordet delbydeler? Jeg skriver litt mer om det i blogginnlegget med rutenett over Oslo.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar