Sider med ekstra påfyll

tirsdag 12. februar 2019

Europa-kart med blåkopi-/spiontema

Klikk for å se større.
Det er lenge siden jeg lagde et kart bare for å lage noe jeg synes er pent å se på, så det var på tide å gjøre noe med det.

Den siste tida har jeg tenkt på at det er ikke bare, bare å lage referansekart, et sånt kart som skal vise hvor alt er, med en viss struktur og hierarki i hva som er viktig å vise fram.

National Geographic har nær sagt satt en svært elegant standard for hvordan slike referansekart av kontinenter og hele verden skal se ut.

Men jeg hadde lyst til å lage et kart med en viss karakter. Etter å ha sett nok spionfilmer med kule mørke kart på dataskjermer, så fikk jeg lyst til å lage noe slikt.

Det som er artig med kartet mitt, er at alle fargene er basert på blåkopi-farger.

Eller så kan jeg si at balkanisering gjør det knotete å få landnavn til å passe inn på et kart. Hovedstedsnavn er bare å glemme.

Alt av kartgrunnlag er hentet gratis fra Natural Earth Data.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar