Sider med ekstra påfyll

mandag 3. april 2017

Photoshop-juks imponerer



Det er litt juks med de filtereffektene i Photoshop, men du verden så utrolig kule bilder du kan få ut av å bruke dem! Jeg elsker at bildet jeg har photopshoppet nedenfor er litt ambivalent om hvorvidt det er fjelltopper blant skyene man ser, eller om det er skjærgård i brutalt hav.

Det får meg til å tenke på den enormt gode boka "Himmelrike og helvete" av Jón Kalman Stefánsson. Hvis du sjekker ut bokomslaget, som er veldig treffende for boka, så skjønner du hva jeg mener.

Med den kule JuxtaposeJS-løsningen til KnightLab kan man sammenligne to bilder, og da kan du se at jeg tok originalbildet i Jotunheimen et par år siden. Bare dra i den spaken til høyre.

Her kan du sammenligne sluttversjon av å bruke filter-effekten "Mørke kanter" i Photoshop med en liten dæsj vannfarge-effekt (ikke at jeg tror det hadde noe å si).

Angående andre bilder, eller et maleri for å være spesifikk, som smører elementer sammen i et fantastisk nydelig kaos, ment å være verdens tilblivelse i, så er "Creation of the World" av russeren Ivan Aivazovsky ufattelig vakkert:
"Creation of the World" av Ivan Aivazovsky.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar